سئو یا SEO چیست؟ عملیات سئو دقیقا به چه معناست؟
نوشته شده توسط : ساحل

سئو SEO مخفف واژه Search Engine Optimization می باشد که به طور کلی معنی آن بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. به عنوانی می تاب گفت که سئو ،تمرین و تکرار مراحل بهبودسازی و پیشرفت بخشیدن یک تارنما به منظور افزایش شمردن بازدیدکنندگانی که از طرف موتورهای جستجو شناسایی می شوند است.

گاهی اوقات سئو به سادگی برای برپایی اطمینان در باره اینکه سایت شما ساختار مناسبی از عقیده موتورهای جستجو دارد مورد بهره‌گیری پیمان می گیرد. ولی درواقع گوگل اهمیت بیشتری به وب سایت هایی می دهد که سایت خویش را برای کاربر بهینه سازی کرده باشند.یعنی اگر کاربری در سایت شما دانستن بهتری داشته باشد و موعد بیشتری را بگذراند یک امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته می شود.

چگونه شماره یک در صفحه نتایج گوگل باشیم؟
لازمه ی یک سئوی هدفمند و کارساز رعایت سه بخش کلی در مراحل سپریدن این پیشه می باشد:

1. Technical SEO

2. On Page Seo

3. Off Page Seo

که در پیوستگی به انحصار مراحل سپریدن هر کدام را به طور کلی وبا جزئیات کامل توضیح می دهیم.

ویدیوی تعلیم سئو: 3 گام اصلی و مهم سئو و ترتیب آنها را در این ویدیو ببینید:
Video Player
00:0010:54

چرا سئو در فروش کارایی بی اندازه ای دارد؟
چرا نوشتار ای جامع در باره سئو می نویسم؟

سئو فقط در باره موتورهای جستجو نیست. سئو برای بهتر بودن سایت شما برای بازدیدکنندگان نیز می باشد. این نوشتار آموزشی برای توصیف کردن تمام دسته های سئو طراحی شده است. در این نوشتار از کشف و روشنگری دادن قوانین و واژگان (کلمه های کلیدی) که باعث برپایی ترافیک (بازدید) می شوند، تا ساخت یک موتور جستجوی مناسب و کاربردی برای سایت و ایجاد لینک ها و بازاریابی های منحصر به فرد و با ارزش به شما توضیح خواهم داد.

نگران نباشید، اگر در این مورد مبتلا سردرگمی شده اید، فقط نیستید.

سئو یعنی: حال سایت ات خوب باشه

چرا وب سایت من به سئو احتیاج دارد؟(10 دلیل)
بخش عظیم ترافیک اطلاعات در اینترنت بدست تبلیغات معتبر موتورهای جستجو چهره می گیرد. معتبر ترین موتورهای جستجو عبارت اند از گوگل، بینگ و یاهو اگرچه شبکه های اجتماعی گوناگون و مدل های سایر ترافیک اطلاعات نیز می توانند برای سایت شما بازدیدکننده ایجاد کنند، ولی موتورهای جستجو متد (روش) اصلی هدایت کاربران بیشتر در اینترنت است. چه سایت شما ارائه دهنده محتوا، سرویس، محصول و اطلاعات باشد و چه در مورد هر چیز دیگری باشد، این سوژه کاملا ثابت شده است.

از رقبا سبقت بگیرید.
در صدر نتایج گوگل دیده شوید.
مشتریان هدفمند را به سایت خود هدایت کنید.
فروش خویش را چند برابر کنید.
هزینه ی سئو زیاد ذیل تر از تبلیغات اینترنتی می باشد.
هزینه ی سئو بها اقلیت نسبت به تبلیغات گوگل دارد.
ترافیک در سایت بالا می رود.
الکسا پایین می آید.
برند سازی انجام می گیرد.
اعضای سایت شما بسیار بالا می رود.
موتورهای جستجو در منظور قرار دادن چیزی که مردم از پیشنهادهای شما به دنبالشان هستند منحصر به فرد عمل می کنند. درواقع موتورهای جستجو مسیر های ارتباطی هستند که این قضیه را عملی می کنند. اگر سایت شما توسط موتورهای جستجو پیدا نمی شود یا محتوای سایت شما در دیتابیس های آنها قرار نمی گیرد، به این معنیست که شما فرصت های اعجاب انگیز حضور در موتورهای جستجو که در تارنما های سایر موجود است را از دست دیتا اید. موارد جستجو شده، همان کلماتی که کاربران آنها را در فرم جستجو تایپ می کنند دارای اهمیت فوق العاده ای می باشند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتورهای جستجو می تواند به یک کامیابی ساماندهی شده یا بالعکس منجر شود. اهداف یک وب سایت می تواند ارائه تبلیغات ،درآمدزایی یا نمایش محصولاتی باشد که مانند آن درهیچ شبکه بازاریابی دیگری نباشد.

سرمایه گذاری در سئو چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ مادی، توانا است یک رتبه استثنائی در سنجش با دیگر گونه ها مارکتینگ ها و کسب و کارهای پر رونق داشته باشد.

چرا موتورهای جستجو نمی توانند سایت من را بدون سئو بسنجند؟
موتورهای جستجو هوشمند هستند، با هستی پیشرفت فراوان هنوز به توسعه بیچارگی دارند. موتورهای جستجو همواره در حال تکاپو در جهت شفا بخشیدن به تکنولوژی به قصد بررسی عمیق تر در وب و بازخورد بهتر نتایج از کاربران هستند. اگرچه، محدودیت هایی نیز در روش عملکرد موتورهای جستجو وجود دارد. در حالی که سئوی درست می تواند هزاران بازدید و پروا را به طرف شما هدایت کند، حرکات اشتباه می تواند سایت شما را از نتایج جستجوها به چهره عمیق عقب انداخته و یا سایت شما را در جایی که قابلیت تماشا ی آن در کمترین حتماً شدنی است دفن نماید.

سئو و رباتهای گوگل و الگوریتم های گوگل

به علاوه در قرار دادن درونمایه در موتورهای جستجو، سئو همچنین به پیشرفت و پیشرفت رتبه ها نیز کمک می کند بنابراین آن درونمایه در جایی که بیشتر باره مطالعه جستجوگرهاست پیمان می گیرد. اینترنت در حال تبدیل شدن به جایی برای رقابت هرچه اغلب است، و شرکت هایی که سئو را انجام می دهند حائز مزیت و هوده ای قطعی در بین بازدیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهند بود.

آیا من می توانم سئو را برای امور شخصی خودم بهره‌گیری کنم؟
دنیای سئو پیچیده است ولی بیشتر مردم می توانند به راحتی اصول اساسی و اساسی آن را متوجه شوند. حتی خرده ای حقیر از فرهنگ و هشدار در این گویه می تواند تفاوت های عظیمی در پی داشته باشد. به عنوان تقسیم اعظم، آموزش سئو مجانی بوده و در وب موجود است، به همراه مقاله های آموزشی و راهنمائی همانند به همین مقاله. این تعلیم ها را با یک مقدار تمرین پیوسته ترکیب کنید تا در گذرگاه تبدیل شدن به یک فرد چیره دست قدم بگذارید. با توجه به تعهد زمانی، تمایل داشتن به یادگیری و وضعیت پیچیدگی تارنما شما، احتمالاً به این فکر افتاده باشید که شما دربایستن به یک متخصص دارید الی چیزهای مختلف را برای شما اتمام دهد. گونه ها تمرینات سئو می توانند متفاوت باشند. برخی احتیاج به یک تمرکز بسیار گزیده تر دارند، در حالی که بقیه سررسید اغلب و شیوه های عمومی تر دارند.بهینه سازی یک تارنما برای موتورهای جستجو می تواند نیازمند جستجو در میانی بسیاری از عناصر انحصاری باشد. خیلی از کسان شاغل در زمینه سئو خود را متمرکز می کنند تا جزوی از پهنه ی دنیای بهینه سازی و راهبرد های وب باشند. در این مورد، بهتر است که یک بصیرت و درک پایدار از فرضیه های اصلی داشته باشیم.

اگر میخواهید فروش احسان داشته باشید باید سایت خویش را سئو کنید:
امروزه با پروا به ترقی علم و اینترنتی شدن خرید و فروش ، سئوی سایت بهترین و کارساز ترین گزینه برای سود و فروش بیشتر است.زمانی که سایت شما سئو شده باشد یعنی از نظر موتور های جستجو سایت نکوداشتن شناخته شود و در بالاترین رتبه درجستجوی گوگل قرار گیرد بی شک مطمئن باشید شما کارتان را درست سپریدن داده اید و در حوزه ای که فعالیت دارید بهترین هستید. آن سررسید باید تنها نگرانی شما رساندن به موقع محصولات و یا خدمات به کاربرانتان باشد . به عنوان مثال اگر شما یک وب سایتی را راه اندازی کرده اید که در فروش عطر و ادکلن سپریدن میدهید و از طریق سایت خود فروش خوبی ندارید سئو برای شما بهترین گزینه است.

هرچقدر هم به نما و درونمایه سایت خود اهمیت دهید و هرچقدر خرج کنید الی زمانی که سایت بدست کاربرانتان قابل مشاهده نباشد هوده ای نخواهد داشت. خیلی مهمه که سایت شما برای یک انسان بهینه سازی شده باشد.

سئو یعنی قوانین بهینه سازی سایت ها برای گوگل

تفاوت سئو و تبلیغات اینترنتی در چیست؟
با پروا به پیشرفتی که موتور جستجوی گوگل در دنیای اینترنت داشته ،برای کسب در آمد از طریق اینترنت بی گمان باید در نتایج گوگل دیده شوید، برای دیده شدن در صفحات گوگل بدون بهینه سازی و سئوی وب سایتتان چندین گزینه خواهید داشت که به مقایسه بین سئو و تبلیغات اینترنتی خواهیم پرداخت:

تبلیغات اینترنتی دربرگیرنده بنر های تبلیغاتی، پاپ آپ ها و تبلیغات کلیکی در گونه ها وب سایت ها.

چند مورد از تفاوت اصلی میانی سئوی سایت و تبلیغات اینترنتی را عنوان می کنیم:

هزینه ی سئو بسیار به صرفه تر از هزینه ی بسیار وزین تبلیغات است.
از طریق سئو به راحتی برند سازی می کنید و از عقیده شهرت ترقی خواهید داشت ولی در تبلیغات اینترنتی این گونه نیست.
در تبلیغات اینترنتی ،تبلیغات شما به عموم مردم نمایش دیتا می شود ولی پس از سئوی سایت تبلیغات شما انحصاری به کاربرانی که دنبال شما می گردنند نمایش داده می شود.
الکسای سایت پس از سئو به شدت ذیل می آید و این باره مایه جلب اعتماد کاربران سایت شما خواهد بود.
پس از سئو ترافیک سایت به صورت سودمند و هدفمند بالا می روند و می توانید فروش نکوداشتن داشته باشید.
اعضای تارنما شما پس از سئو بالا می رود این در صورتی است که سئوی خود را روی کلمات کاملا قصد اتمام داده باشید.
تفاوت سئو و تبلیغات گوگل در چیست؟
سئو نتایج ارگانیک گوگل را تحت تاثیر قرار می دهد، ولی تبلیغات گوگل نتایج (paid) یا همان پولی را به شما اختصاص می دهد ، با این نوع تبلیغات می توانید به صفحه اول را ه پیدا کنید و بابت نمایش تبلیغ خویش هیچ پولی هم پرداخت نخواهید کرد اما بابت هر یک کلیک که کاربر بر روی لینک شما انجام می دهد به گوگل پول پرداخت می کنید. برای سئو باید وب سایت خویش را بهینه سازی کنید و به استاندارد های گوگل کم و بیش شوید سپس می توانید در نتایج طبیعی گوگل قرار گرفته و در آن جایگاه بدون پرداخت هزینه باقی بمانید.

خدمات سئو برای یک تارنما مشمول چیست؟
لازمه های بهینه سازی یک وب سایت دربرگیرنده این موارد می باشد:

تولید محتوا ی خوب ،سئوی تکنیکال ، سوشیال سیگنال و بروز رسانی شبکه های اجتماعی، لینک بیلدینگ بیگانه و داخلی

سئو مجانی چیست و آیا واقعا می شود مجانی سئو شد؟
عملیات بهینه سازی و سئوی یک تارنما دربرگیرنده گردآور ای از نزاکت های تکنیکال سئو است، تولید محتوا ، بروز رسانی شبکه های اجتماعی و ایجاد سوشیال سیگنال ها ، انتخاب هاست پسندیده و ... می باشد.

لینک سازی های داخلی و خارجی و دوست داشتنی کردن یک سایت در اینترنت کاره خیلی ساده ای نیست و باید برای توسط آوردن این جایگاه نیازمند ادب و تلاش زیادی خواهید بود. ولی انجام و یادگیری تمام این موارد کار خیلی سختی نیست و بی گمان با آموزش های سئو می توانید فعالیت خودتان را شروع کنید.

قیمت سئوی یک تارنما و یا یک کلمه کلیدی چگونه برآورد می شود؟
باتوجه به حجم عملیات بهینه سازی و سئومورد بیچارگی یک سایت نسبت به میزان رقابت و سختی کلمات آن وب سایت. به زبان ساده تر با در عقیده اخذ رقبا و تکاپو بر روی آن کلمه کلیدی با استفاده از چند ابزار ساده برای سنجش و تعداد جستجوی یک کلمه می توانیم شدیدا آن پی ببریم و با پروا به آمارگرفتن و ارقام توسط آمده هزینه و زمان پسندیده را اعلام کنیم.

تفاوت SEO و SEM در چیست؟
Seo بخشی از SEM است: SEM مخفف Search Engine Marketing به معنی بازاریابی از راه موتور های جستجو گر می باشد که دربرگیرنده بهینه سازی سایت در شبکه های اجتماعی ، بهینه سازی سایت در گوگل، مارکتینگ و تبلیغات در گوگل ، بهینه سازی پارامتر ها متا ها و عناوین سایت، بهینه سازی ساختار سایت ،تحلیل و بررسی در آمار سایت و... است.

 

سئو و تفاوت آن با تبلیغات


به عنوان مثال برای اینکه بتوانید آزمون کنید که لغایت چه بی گمان می تواند سئو برای شما مفید باشد کافیست از تبلیغات Google Adwords بهره‌گیری نمائید که به شما کمک می کند بازخورد و نتیجه ی واقعی را به طور واضح ببینید.

Google Adwords چیست؟
Google Adwords شامل تبلیغات شما در سایت گوگل می شود : این سرویس که بدست گوگل ارائه شده این امکان را به شما می دهد که سایت شما توسط تمام کاربرانی که در دامنه ی کار و جنبش شما جستجو می کنند دیده شود.


این بهترین گذرگاه مقایسه این جستار خواهد بود که شما چقدر می توانید فروش بالاتری در آن جایگاه داشته باشید.شاید برای شما این سوال قبل آمده که این سرویس در سئو هم تاثیر خواهد استفاده از این سرویس اهمیت این جستار را برای صاحبان سایت

اگر شما گوگل بودید چطور رفتار می کردید؟
اگر شما گوگل بودید و در نتایج فقط 10 گزینه داشتید که می توانستید کاربر خویش را خوشنود نگه دارید ، چه کار می کردید؟
آیا سایتی را گزینش می کردید که سئوی بهتری دارد؟ یا سایتی را که از عقیده کاربران سایت بهتری است و کاربر واقعا به آن احتیاج دارد؟

جواب این سوال بسیار ساده است گوگل سایتی را گزینش می کند که کاربر به آن بیچارگی دارد الی بتواند رضایتش را جلب کند. برای سپریدن این کار و برگزیدن بهترین سایت از میان دیگران برای نمایش در صفحه ی اول نتایج ،قوانینی از سمت گوگل لحاظ شده است که اگر امید رسیدن به صفحه نخست را دارید باید این قوانین را مو به مو رعایت کنید. هرچه که به صفحه نخست نتایج کم و بیش تر شوید این رقابت مشکل تر ورقیب ها نیرومند تر خواهند شد.

گوگل بسیار سعی می کند که فریب نخورد و سایت شما را مدام از هر نظر مورد سنجش قرار میدهد

آیا برند سازی در سئو اهمیت دارد؟
برند سازی در سئو نه تنها اهمیت فوقانی دارد ،بلکه به راحتی می نا گفت برند سازی تنها با سئو سپریدن میشود. مدیر وب به همین شکل از طریق برند سازی بدست سئو به پیشرفت بسیار قابل توجهی دست یافته است. بعد به طور قطع این موضوع در سئوی یک سایت اهمیت فوقانی خواهد داشت.

پس از سئو چه افرادی وارد تارنما من می شوند؟
مشتریان شما هدفمند هستند: به عنوان نمونه فردی که درگوگل جستجو میکند سوداگری اینترنتی و وارد سایت مدیروب می شود 90% مشتری این سایت خواهد شد. لازم به بیان است فقط سئوی سایت مایه جذب مشتری و ایجاد ترافیک کارساز نخواهد بود ،اگر محتوای جذابی داشته باشید و کلمات کلیدی مناسبی را گزینش نمائید می توانید این درصد را بالاتر هم ببرید. خرج های سنگینی که برای تبلیغات و دیده شدن سایت خود پرداخت می کنید بسیار کاهش پیدا می کند.می توانید با ایجاد این شدامد در سایت خویش ،حجم مشتریان خود را به قدری بالا ببرید که شما باشید که تصمیم میگیرید به کدام مشتری اجناستان را بفروشید.

اصطلاحات رایج در سئو:
SEO:
(search engine optimization) بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو ، سئوی سایت است.

HEO:
(Human Experience Optimization) بهینه سازی سایت برای کاربر را می گویند یعنی نما سایت شما برای کاربر پسندیده باشد و دچار سردرگمی نشود. در سنه 2017 سئوی معنایی بوجود آمده است، یعنی گوگل در ارتباط با سئوی معنایی گفتگو می کندو به تعقیب مفهوم می گردد ،گوگل ربات هایش را طوری پرورش می کند که مفهوم را از حیث یک کاربر درک کند یعنی اگر سایت شما از حیث یک کاربر بهینه باشد از حیث گوگل نیز بهینه است. اگر در سایت خود عکس و ظاهر قشنگی داشته باشید و هم چنین بهHEO اهمیت زیادی دیتا باشید مایه می شود که کاربر در سایت شما دانستن بهتری داشته باشد و سررسید اکثریت در سایت بماند. خیلی مهمه که سایت شما برای یک انسان بهینه سازی شده باشد.

SMO:
(Social Media Optimization) بهینه سازی سایت از راه شبکه های اجتماعی SMO است. به این معنی که شما شبکه های اجتماعی خودتان را برپایی کنید از رابطه ها و سیگنال های مناسب استفاده کنید و کوشش کنید سرشناس شوید. زمانی که می گوییم در در سئوی سایت سوشیال مارکتینگ اهمیت فوقانی دارد هدف همان سوشیال سیگنال است.

سئو با بهینه سازی شبکه های اجتماعی

 

(Social Signal):
به سیگنال های شبکه های اجتماعی می گویند ، به این معنی که گوگل رسیدگی می کند به عنوان نمونه یک وب سایتی در سوشیال فیسبوک چند تالایک و کامنت دارد و چند پاسخ اخذ کرده است نه اینکه چند لغایت Friend دارد. این به طور ناچیز سوشیال سیگنال است که به صورت دستی هم قابل اجرا می باشد.

SEM:
(Search Engine Marketing) بازاریابی از راه بستر موتور های جستجوگر می باشد که می تاب برای فهم بهتر گفت سئو و تبلیغات Google Adwords بخشی از SEM هستند.

بهینه سازی سایت در شبکه های اجتماعی
بهینه سازی سایت در گوگل
بهینه سازی سایت در تبلیغات و مارکتینگ از راه Google Adwords

SMM:
(Social Media Marketing) بازاریابی و مارکتینگ در شبکه های اجتماعی است ، همگی فعالیت هایی که در شبکه های اجتماعی خود انجام می دهید که باعث بیشتر دیده شدن و جذب کاربر می شود SSM میده میشود. تبلیغاتی مانند فیسبوک ، توییتر ، لینکدین و یوتیوب.

PPC:
(Pay Per Click) پرداخت به ازای هر کلیک PPC است ، در واقع نوعی تبلیغات است که پرداخت بر بنیاد مدت زمان تبلیغ مشخص نمی شود و بازه زمانی که تبلیغ شما وجود دارد می تواند نامحدود باشد. شما بابت هر کلیکی که کاربر روی تبلیغ شما می کند هزینه پرداخت می کنید. مثال های ایرانی تبلیغات کلیکی صباویژن و کلیک یاب هستند که شما به ازای هر کلیک پول پرداخت می کنید و نیرومند ترین تبلیغات کلیکی در جهان سایت Adwords است که برای گوگل پیشه میکند.

SERP:
(Search Engine Result Page) صفحه ای که به عنوان نتیجه ی جستجو در گوگل تماشا می کنید. به طور کلی م

سئو یعنی رسیدن به صفحات اول در serp گوگل

UI:
(User Interface) ظاهری از سایت که کاربر با آن در ارتباط است. ترجیحا ظاهری قشنگ و قابل درک تا کاربر به راحتی به تمام نقاط سایت دسترسی داشته باشد سمتی که کاربر با آن در ارتباط است

UX :
(User Experience) به تجربه ای که کاربر در تارنما شما کسب می کند UX می گویند. اگر برای روشن شدن این موضوع بخواهیم نمونه روشن تری ذکر کنیم می توانیم سایت دیجی کالا را مثال بزنیم. حس خوبی که شما در سایت دیجی کالا دارید و اینکه می توانید به راحتی خرید کنید نمونه ای روشن از این تجربه ی کاربر می باشد.

Landing Page:
لندینگ پیج صفحه ای است که ما آن را آماده و طراحی میکنیم الی پس از آنکه سایت را سئو کردیم کاربر وارد آن صفحه یا همان لندینگ پیج ما شود. اگر به چهره حرفه بخواهیم یک سایت را سئو نماییم برای هر کلمه یک صفحه لندینگ برپایی می کنیم. از صفحات لندینگ برای تبلیغات هم کاربرد می شود مثلا گاهی بیچارگی است یک صفحه لندینگ برپایی کرده و روی آن تبلیغات گوگل را فعال کنیم.

Keyword :
کلماتی هستند که برای سئوی تارنما روی آن کلمات خاص انتخاب می شوند. به عنوان نمونه می توان گفت همان کلماتی هستند که اخ دارید زمانی که جستجو می شوند سایت شما در صفحه اول نتایج ظاهر شود. لازم به بیان است این کلمات در صورتی می توانند سودمند باشند که با تحلیل و بررسی و متناسب با گستره فعالیت شما انتخاب شده باشند.

On Page Seo:
مجموعی از عملیاتی که برای سئوی سایت روی سایت و تو سایت اتمام میشود مانند: فرآوری درونمایه ، لینک سازی های داخلی، کار و جنبش های گوناگون در سایت می باشد.

Off Page Seo :
مجموعی از عملیاتی که برای سئوی سایت خارج از سایت انجام میشود مانند: لینک بیلدینگ و سوشیال سیگنال ها می باشد.

Heading Tag:
تگ های تیتر هستند. که از h1 تا h6 را تگ هدینگ می نامند. پیش درآمد تگ h1 دارای اهمیت می باشد و پس از آن دومین تگ هدینگ که ربات های گوگل می خوانند تگ h2 است وبه همین ترتیب لغایت h6 ادامه دارد. تگ های هدینگ خوانایی صفحات را زیاد می کند. لازم به بیان است کاربر ها نیز مثل ربات های گوگل نخست تگ های هدینگ را می خوانند و اگر عنوان های جذابی داشت به احضار ادامه ی نوشتار می پردازند و این موضوع در ux خوب سایت تاثیر فوق العاده ای دارد.

Responsive Design :
سایت های هستن که در هرسایزی از موبایل یا تبلت و رایانه ترازمند هستند و تغییری در نما آنها ایجاد نمیشود. شما نمی توانید در یک سایت ریسپانسیو زوم کنیدو هیچ بهم ریختگی در تصاویر نخواهید داشت. این باره در سئو اهمیت بالایی دارد.

سئو نسخه موبایل مهمتر است

Backlink :
لینک هایی هستند که شما برای وب سایت خود تهیه می کنید و به شما کمک می کند از دید گوگل محبوب تر شوید. می توانید این لینک هارا در سایت ها و وبلاگ و انجمن های مختلف ایجاد نمائید.

Penalti :
زمانی که قوانینی که گوگل در عقیده گرفته است را رعایت نکنید و ازدید گوگل اسپم شناخته شوید گوگل ، تارنما شمارا به طور کامل روی یک کلمه ویژه از 10 صفحه و یا حتی از کل نتایج سایت خارج خواهد شد که به این عمل از سمت گوگل پنالتی می گویند.

سئو کلاه سیاه شما را پنالتی می کند
در سال 2017 این قانون اضافه شده اس که تنها روی یک واژه ویژه از 10 صفحه نخست خارج می شوید اما ممکن است روی واژه ها دیگر در جایگاه خویش باقی بمانید.

پنالتی یعنی گوگل تارنما شما را روی یک کلمه ویژه به طور کل از صفحه ی نتایج خارج کند. در سنه های گذشته اگر پنالتی می شدید همه واژه ها و سایت از نتایج بیرون می شد اما در سال 2017 این قانون برداشته شد و تنها روی یک واژه خاص اعمال میشود.

Reffering Domain :
تعداد پهنه هایی که به سایت شما لینک داده اند، برای درک بهتر موضوع به این مثال پروا کنید: زمانی که لینک مورد نظرتان را در تمام صفحات یک تارنما قرار دهید فقط یک Reffering Domain ایجاد کرده اید.

OBL :
(Out Bound Link) به حجم و شمار لینک های خروجی یک سایت می گویند که کاملا باتوجه به قدمت یک سایت و تعداد محتوای یک سایت قابل تغییر است.

Internal Link :
لینک های درونی سایت است.لینک دهی های داخلی سایت را دربرگیرنده میشود. به عنوان نمونه از مقاله ای که درباره ی بهینه سازی سایت تألیف شده است به صفحه ای که میخواهید روی آن سئو اتمام شود لینک کنید و لینک سازی هایتان را بر پایه همین روال انجام دهید.

External Link :
لینک های بیگانه سایت می باشد یعنی لینک هایی که از خارج از وب سایت شما به سایت شما داده شده است .

Anchor Text :
به تیتر لینک می گویند که مهم ترین بخش در لینکی هست که به تارنما شما داده می شود. همان قسمت از متن است که آن را به صفحه منظور لینک می کنیم و با این پیشه به ربات های گوگل می گوئیم که این کلمه مربوط همان صفحه منظور است در لینک سازی داخلی و خارجی با به کارگیری Anchor Text تعیین می نماییم صفحه مقصد در چه گویه ای فعال است وهمین سوژه اگر به طور صحیح انجام شود باعث افزایش رتبه صفحه مقصد خواهد شد.

سئو کلاه سفید همش بهتر است

 

Meta Tag :
به تگ های متا گفته می شود. به عنوان نمونه : کلمات کلیدی که برای هرمطلب پیمان می دهید،متا تگ ها، هدینگ تگ ها ، تگ های h1 تا h6 که در مطالب از آنها استفاده می شود.

Impression:
میزان دیده شدن و جستجو در دنیای اینترنت می باشد که می توانید آماره دقیقی در وب مستر تولز متعلق به تماشا کنید. به عنوان مثال زمانی که میخواهید بدانید یک کلمه کلیدی چقدر بازدید و جستجوی ماهیانه دارد باید Impressin آن واژه کلیدی را رسیدگی کنید.

Hit:
به معنی تعداد در خواست (Request) که در یک صفحه رخ می دهد: برای فهم کامل این جستار به این نمونه توجه کنید: یک صفحه ای که یک تیتر ، یک عکس و یک متن دارد دارای 3 هیت می باشد.

Visitor:
بازدیدکننده یک سایت می باشد با یک مثال به روشنگری بیشتر می پردازیم: زمانی که یک فرد با یک ip مشخص وارد تارنما شود و چندین بار از سایت شما بازدید کند فقط یک بازدید کننده به حساب می آید و این جستار به راحتی قابل تشخیص است.

Visit:
بازدید از هر صفحه می باشد و بازدید کنندگان با یک ip را از یکدیگر تفکیک نمی کند به عنوان نمونه اگر فردی با یک ip دوبار وارد صفحه ای شود بازدید متعلق به صفحه دوبار به حساب می آید.

Link Bildiung :
به عملیات لینک سازی در سطح وب گفته می شود. که به دو صورت طبیعی و مصنوعی سپریدن می شود. به عبارتی می توان گفت به روش ساخت بک لینک ، لینک بیلدینگ می گویند.

Content Marketing :
به بازاریابی محتوایی گفته می شود یعنی از طریق تولیدمحتوای خوب و سودمند بتوانید سئوی سایت خود را ارتقا دهید. بروز رسانی های سایت خویش را جزو روال شغل بدانید وبه طور همیشگی در سررسید های مشخص این کار را اتمام دهید.

Wiki :
سایت هایی که مرجع اطلاعات و تعلیم هستند که مهم ترین آن ویکی پدیا می باشد این گونه از وب سایت ها به دو چهره هستند :

1.وب سایت های ویکی که ملت آنهارا ایجاد می کنند.
2.وب سایت های ویکی که مدیر دارند و مدیر سایت آنهارا ایجاد می کند.

سئو نویسی چیست

Web2 :
سایت هایی که تنها از راه مردم بروز رسانی می شود .در لینک سازی های خارجی اهمیت بالاتری دارد، از این سایت ها می توانید با روش هایی بهره‌گیری نمائید همانند مجلس و دایرکتوری ها.

HTML :
زبان پرتو گزاری سمت کاربر(Client) می باشد که از نظر برنامه نویسی زبان سطح پایینی می باشد.

HTTP :
( Hyper Text Transfer Protocol ) همان بستری است که ما روی آن سایت را باز می کنیم. برای ارسال و گرفتن اطلاعات بهره‌گیری می شود به طور کلی می نا گفت انتقال اطلاعات بین سرور و کلاینت می باشد.

HTTPS :
همان HTTP است اما به حالت Secure شده است که گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که این موضوع به بهینه سازی سایت شما کمک می کند. لازم به بیان است استفاده از آن سرعت سایت را پائین می آورد.

FTP :
( File Transfer Protocol ) برای آپلود فایل ها در سمت سرور بهره‌گیری می شود و هیچ ارتباطی با سئو ندارد. نرم افزار های مختلفی برای اتمام این شغل وجود دارد که به عنوان مثال می توان به FileZilla اشاره کرد.

Server Side :
به عملیاتی که سمت سرور انجام میشود سرور ساید می گویند به عنوان مثال دسته اطلاعات و فایل ها. ذخیره و هرگونه تغییرات در سمت سرور و تو کد های سایت را نیز دربرگیرنده می شود.

Client Side :
به عملیاتی که سمت کاربر اتمام میشود کلاینت ساید می گویند به عنوان مثال رایانه شما.

Java Script :
یک زبان اسکریپت نویسی می باشد ، این زبان از حمایت شده توسط تمامی مرورگر ها و سیستم عامل ها بوده است و بیشتر برای برنامه نویسی سمت کلاینت است. که زبان بسیار نیرومند است. لازم به ذکر است که زبان Java Script با زبان Java هیچ ارتباطی ندارند.

Ajax :
تکنولوژی پیوستگی بین کلاینت و سرور بدون Refresh کردن صفحه می باشد به عنوان مثال: در بعضی از سایت ها زمانی که میخواهیم در صفحه بدون بارگزاری مجدد (Reload) دگرگونی ها را نگریستن کنیم از Ajax بهره‌گیری می کنیم.

CSS :
مخفف واژه Cascade Style Sheet به معنی کد هایی که نما سایت را صحیح می کند. زبانی است برای تعریف داکیومنت هایی با زبان HTML . این زبان به کد های HTML می گوید که چطور رفتار کند و هم چنین به کمک CSS می توانیم سایت خویش را User Friendly کنیم.تمامی فایل های CSS در یک دسته متمایز در سایت شما Load میشود. کد های CSS به شما این امکان را می دهد لغایت قالب سایت خود را طراحی نمائید همگی موارد ریسپانسیو سایت با CSS سپریدن میشود و از همین طریق نیز قابل تغییر است.

Tittle:
عنوان یک مطلب را tittle می گویند که مهم ترین دسته در سئوی آن مطلب به حساب می آید. در عنوان یک مطلب حتما باید کلمه ی کلیدی اصلی که میخواهیم روی آن سئو شویم را کاربرد نماییم ،قطعا وجود کلمه کلیدی ما در عنوان مطلب کارایی بسیار بالایی در سئوی سایت خواهد داشت.

Text To HTML Ratio :
نسبت متن به کد می باشد به عنوان مثال اگر دو پاراگراف در یک صفحه داریم عملا باید دو تگ p در قسمت کد ها پیمان گرفته باشد. اگر یک حجم بالایی از کد ها باشد سایت به سخت برمیخورد.

Meta Description:
تگ متایی که کاربر نمی بیند ولی گوگل می بیند ودرسئو ی سایت هم کارایی قابل توجهی دارد. برای فهم بهتر می توان گفت: در نتایج جستجوی گوگل (SERP) توضیحی که پایین آدرس سایت نمایش داده می شود Meta Description است.

Meta Keyword:
متا کیوورد ها همان کلمات کلیدی هستند، واژه ها کلیدی متا که در هر صفحه مشخص کننده کلمات کلیدی مربوط به آن صفحه می باشند،‌ برچسب ها ، متا تگ ها ،‌متا کیوورد ها تمامی مثل هم هستند.

Keyword density:
چگالی کلمه کلیدی می باشد که نسبت استفاده یک واژه کلیدی در یک متن است ومیزان معینی هم ندارد.

Keyword Staffing:
میزان معینی ندارد اما اگر از کران استانداردی که در الگوریتم های گوگل تعریف شده است بیشتر باشد Keyword Staffing بوجود می آید. برای درک بهتر می طاقت گفت به تکرار کردن یک واژه به طور پیوستگی و مصنوعی در یک متن keyword staffing می گویند.

Over Optimizition :
بهینه سازی بیش از اندازه ی یک سایت و یا یک واژه مشخص را Over Optimizition می گویند. برای فهم بهتر دو مورد را که ممکن است گوگل به عنوان بهینه سازی بیش از اندازه شناسایی کند را نمونه زده ایم:

اگر به مقدار زیادی Keyword Staffing کنید و یک واژه رو به تعداد زیاد در یک صفحه ویژه تکرار کنید، برای اینکه به گوگل بفهمانید این صفحه برای این واژه سئو شده است.
تولید بیش از بی گمان لینک برای یک کلمه خاص به صورت مصنوعی
Crowler Robot Spider :
روبات های گوگل هستند که باتوجه به عادات شما در بروزرسانی سایت ،به وب سایت شما سر می زنند. به این معنی که اگر سایت خویش را یومیه بروز می کنید این ربات ها به صورت یومیه به سایت شما راز می زنند و مطالب شما را میخوانند و یا اگر ماهیانه سایت شما بروز می شود این ربات ها به چهره ماهیانه به سایت شما سر میزنند.





:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: